Sziasztok!

Egy ilyen hosszú szünet után most már illene írni is ide valamit, ha már élesítettem a régi új dizájnt (Airnold kérésére). Nos, nem akarom meséléssel húzni az időtöket, hanem csak röviden összefoglalnám, hogy velem mi történt az elmúlt 3 évben és hogy miért is nem posztoltam semmit: mint (a héten) kiderült, nagyon erős allergiás reakcióm van sok élelmiszerre, de legfőképp a gluténra, tejre, mogyoróra, almára, burgonyára, dinnyére, körtére, stb., stb. és emiatt eleggé felborult nálunkunk az étkezési szokások, de most így 3 év után azt tudom mondani, hogy végre helyére kezd állni a rend és végre újra tudok élvezkedni a konyhában, ahogyan azt az elmúlt időben párszor meg is tettem, de konkrétan most kezdtem csak el dokumentálni is a tetteimet, így vágjunk is bele!

Tegye fel a kezét az, aki nem szereti a kínai / thai konyhát! Rendben, akkor ti innentől ne is olvassatok, mert mostantól az Én kezeim közűl csak ilyesmi ételek fognak kikerülni, kezdve a maival: az édes-savanyú csirkével.

Hozzávalók:

  • 3 ek olaj (ezt itt mindenkinek az ízlésére bízom)
  • kb. 40dkg csirkemell filé
  • 1 db kaliforniai paprika (zöld vagy piros, a piros édesebb)
  • 1 fej kisebb / közepes vöröshagyma
  • 2 db dole kis ananászkonzerv
  • 1-2 ek kukoricakeményítő (attól függően, hogy ki milyen taknyosan szereti a szószt)
  • 4 ek barnacukor
  • 1 ek szójaszósz
  • 2-3 ek ecet

Ami egyertelmű, az a Wok és gáztűzhely (az utóbbi nem feltétlen, de a gyorsabb eredmény érdekében jobb ha az van)

Elkészítés módja:

  • Csíkozzuk fel a csirkét vékony szeletekre, majd a hagymát és a paprikát kockázzuk fel kb. 2-2,5cm-es darabokra
  • Nyissuk fel a 2 konzervet, majd különítsük el a levét a daraboktól, ill. készítsük elő magunknak a cukrot, a keményítőt.
  • Forrósítsuk fel a Wok-ot a tűzhelyen míg nem füstöl, akkor mehet bele az olaj, majd a hagyma. Egy kicsit pirítsuk, majd mehet bele a csirke. Kezdjük el pirítani azt is, majd kis idő elteltével mehet bele a paprika, majd az ananász.
  • Amikor a csirke megpuhult / megfőtt, akkor mehet rá a cukor és itt szépen kevergessük és hagyjuk csöppet karamellizálódni a dolgokat. Ezután mehet rá az ananászlé, az ecet és a szójaszósz. Kevergessük folyamatosan amíg fel nem forr, majd keverjük össze a kukoricakeményítőt 5 ek vízzel (egyenletesre!) és öntsük rá a többire és folyamatosan kevergessük, amíg be nem sűrüsödik a szósz.

Tésztával, rizzsel vagy tojásos pirítottrizzsel tálaljuk, Én a magamrészéről Basmati rizzsel ettem.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyvasz.blog.hu/api/trackback/id/tr415314627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2013.05.23. 19:25:29

Kiegészítés: szerintem egy kis gyömbért, és ami még fontosabb, fehérborsot elbírna a kaja, de ettől függetlenül ki fogjuk próbálni, baromi jól néz ki. ;)

Hamarosan én is írok valami tájossat, nyolcadika után fel is teszem a receptet, fotó is lesz.

sikitomi 2013.05.26. 16:44:21

@Airnold: igazsag szerint repat is szerettem volna beletenni, meg is vettem, erre en barom nem elfelejtettem belerakni?! pfff ^.^
süti beállítások módosítása