Véletlenek összejátszása. Nem egy kaja született így a repertoáromból, az alábbi is így történt. Ha a legelején akarom kezdeni, akkor a ras el hanout-ról kell írnom, amit cirka másfél éve őrizgetek, hogy majd egyszer, és nagyon. Marokkóból kaptam, harmincvalahány fűszer őrleménye és téglaporra emlékeztet. Erősen. A szombati shepherd's pie-ból maradt fél kiló darált birkahús, plusz egy kódorgás eredményeként landolt a konyhában egy kiló kuszkusz is. Paradicsom és lilahagyma is volt otthon, így minden adott volt egy jó kis arabos vacsorához.

Apró kockára vágtam három szál sárgarépát, és feltettem főni egy fél húsleveskocka társaságában. Ezután összekutyultam a darált húst kevés zsemlemorzsával, sóval, borssal, egy fej reszelt lilahagymával és két evőkanál fűszerkeverékkel, majd sárgabarack méretű golyóbisokat formáztam belőle, és bő olajban megsütöttem. Közben megfőtt a répaleves, felöntöttem vele cirka 20 deka kuszkuszt úgy, hogy két centire ellepje, lefedtem, és állni hagytam öt percig. Ezután egy diónyi vajat felolvasztottam és hozzákevertem villával (hogy szétessenek a szemek). Paradicsomsalátával tálaltam (víz-cukor-balzsamecet-lilahagyma kockára vágva és a paradicsom).

 

 

Jóétvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyvasz.blog.hu/api/trackback/id/tr31678195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása