Brassói álá Kinsealy

2008.07.16. 01:59

A hülye név onnan ered, hogy idekinn, Írországban főztem meg 2 napja. Szellemes név, tudom, de akinek nem tetszik, annak: ... :)

Térjünk a tárgyra:

Hozzávalók (2 főre):

  • 5-10dkg szalonna (zsíros fajta, de legyen jó füstölt, mennyiség ízlés szerint)
  • egy nagyobb fej hagyma
  • fokhagyma (én 2 nagy gerezddel raktam bele, de ki hogyan szereti)
  • 30dkg sertés szűzérme
  • 15dkg gomba
  • 1dl tejszín (lehet otthon több kell, idekinn minden minőségibb...)
  • fűszerek: piros paprika, só, bors, bazsalikom és akár vegeta is (már aki szereti)

Köret:

  • Én fél zacskó durum tésztát főztem ki hozzá, de a nokedli is tökéletes választás mellé ;)

Savanyúság:

  • Hát nem árt ha van, mert azért felfúj elég keményen :) Kovi ubi vagy esetleg csalamádé. Legalábbis nekem ezek passzoltak volna mellé... :)

Elkészítés:

A szalonnát zsírjára sütjük, majd belerakjuk a kockára vágott hagymát és a felaprózott fokhagymát. Üvegesre pirítjuk, majd amikor már megfelelő állapotba került, lehúzzuk az edényt a tűzről (vagy főzőlapról), hagyjuk hogy kihűljön, szórunk bele piros paprikát, majd ismét felhevítjük és belerakjuk a kb. 2-3cm-esre vágott hús csíkokat. Átforgatjuk a paprikában, megpirítjuk a husikat, majd mikor megpirultak, akkor felöntjük vízzel, hogy ellepje. Ekkor mehet bele a só, bors, bazsalikom (én az ízlésemnél kicsit többet tettem bele, irdatlant üt a végén!), össze kavirnya, később pedig lehet még fűszerezni ízléshez méltóan :). Főzzük addig, amíg a hús majdnem meg puhult már, ekkor a felszeletelt gombát is adjuk hozzá. Megvárjuk míg a gomba megfő és a hús teljesen puha nem lesz, ekkore felöntjük a tejszínnel. Hagyjuk még egy kicsit hadd rottyanjanak össze az ízek, majd hozzáöntjük a tésztát. Kicsit még pirítjuk, majd tálaljuk.

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyvasz.blog.hu/api/trackback/id/tr52570340

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása