Kell csöp?

Címkék: recept paradicsom ketchup

2009.10.28. 21:20

Ahány ház, annyi kecsap, tartja a mondás. Vagy valami ilyesmit. Tény, hogy recept, mint égen a csillag, csak a paradicsom közös bennük, nem is érdemes foglalkozni velük, inkább mindenki csinálja a saját szájíze szerint. Támpontként azért leírom, hogy készült az enyém, hátha vannak még fantáziátlan emberek.

Lilahagyma volt otthon, hát abból reszeltem le egy fejet kislyukú reszelővel, és olívaolajra dobtam némi só társaságában; pár pillanat múlva követte négy gerezd szintén reszelt fokhagyma, majd szintén pár pillanat múlva egy deci félszáraz vörösbor. Gyorsan, nehogy megégjen a hagymaság, attól ugyanis keserű lesz a cucc, meg egyébként is milyen dolog már odaégetni a hagymát. A bort elforraltam kb. félig, majd beleborítottam két konzerv hámozott-darabolt paradicsomot. Oregano, bazsalikom, csipetnyi rozmaring került bele, és persze bors, nem kevés. Emellett egy kisméretű piros chilit is beledobtam egészben, és tíz perc után ki is halásztam, nehogy szétégjen a fejünk. Az egésznek a kecsöpös ízt és állagot a barnacukor adja meg, ebből két evőkanálnyi került bele, és hogy legyen egy kis ellenpontozás, cseppentettem bele balzsamecetet is. Ezután hagytam kis lángon rotyogni mintegy másfél óráig, közben néha megkavartam, és ha nagyon elfőtte a levét, pótoltam borral, illetve vízzel, felváltva.

Finomítgatható még botmixeres pürésítéssel és/vagy passzírozással, de így rusztikusabb, meg a fene se kínlódik vele.

Jóétvágyat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://kotyvasz.blog.hu/api/trackback/id/tr521482510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása